צרפת

היקב השותף הצרפתי - אלזס

היקב Cleebourg –שוכן בצפון אלזס ומאגד כ 190 כורמים בעלי מניות, הנמצאים בקרבת היקב. הכרמים נמצאים באזור. גיל הכרמים הינו 25-30 שנים וגובה הכרמים 230 מ’ מעל פני הים. מבחינה גאוגרפית, היקב נמצא באזור המתאפיין במקרו אקלים אשר למרות המיקום הצפוני יחסית מקבל את החשיפה הטובה ביותר לשמש וכמות משקעים נמוכה. אזור זה זכה להכרה של אונסקו בשל יופיו יוצא הדופן ובשל יערותיו הרבים. היקב שהוקם בשנת 1946 מאמין בדיאלוג ובשיתופי פעולה. אחת לחודש מתקיימת פגישה בין הייננים (2) ובעלי המניות ובפגישה זו מקבלים החלטות. היקב מייצר 1.3 מיליון ליטר בשנה, 60% מהיבול נמכר בקבוקים ו – 40% כ- bulk wine

היינן המוכשר – אוליבר, ממשיך בדרכו הייננית של ריצ’רד, היינן הותיק שליווה את היקב 44 שנים ו-4 חודשים ופרש לגמלאות. היקב מרשים מאד ומושקע בציוד חדיש ואיכותי. תהליכי ייצור היין מאד מוקפדים ומדוייקים והיקב מבהיק בניקיונו. יינות היקב –עם מאפייני זן בולטים, יחסית יבשים ומאד מתאימים לאוכל. לא מעט ממבקרי אוכל ויין מגדירים את יינות היקב כ -“יינות גסטרונומיים”.

ריצ'רד צ'אנקר - יינן קליבורג מאז 1978

“עשיית היין בקליבורג מענגת במיוחד. המקום התברך בשני גורמים חשובים ליצירת יין, וכל בציר אני מתפלל מחדש שאצליח לשמר את שנתן הטבע.

הגורם הראשון הוא כמובן המיקום. הכרמים שלנו הנמצאים בחלק הצפוני של אלזס, מבורכים בהבשלה מאוחרת של ענבים, התורמת ליצירת יינות “מלאים”, עם חמיצות טובה, רעננות באיכות מאד גבוהה ואלגנטיות מושלמת.

הגורם השני הנו הרכב הקרקע. אדמת הכרמים שלנו הנה אדמה כבדה. חימר מעורב עם חוואר.החוואר הוא סלע מעורב המורכב מכמויות משתנות (בין 25% ל-75% מכלל הסלע) של חרסית וקירטון. אדמה זאת יוצרת יינות עם בוקה מאפיין ופוטנציאל התיישנות מצוין של היינות.

זהו אם כך האוצר שהופקד בידנו על ידי הטבע, המטרה שלנו להשאיר את “חתימת” האזור ביינות שלנו, ולייצר יינות רעננים, נעימים, עם קסם.. אף לא כבדים מדי, יינות המתאימים מאד להגשה במסעדות.

אני שמח ומצפה למצוא את היינות שדורון ייצר מחומרי הגלם שלי עכשיו גם בישראל.”

היקב השותף הצרפתי - קוט דה רון

היקב של זייביאר שוכן בדרום צרפת בכפר הקסום שאטונף דה פאפ. כל היינות שזייביאר מייצר הם יינות מכרמים בוגרים בעלי יבול מאד נמוך. עשיית היין מאד “בסיסית” עם מעט מאד התערבות וזאת כדי לאפשר לפרי לבטא את יכולותיו המירביות. ה”סוד” של היינות הוא בלנדים מכרמים ואדמות שונות באותו אזור, מה שיוצר יינות מורכבים, מאוזנים ומתובלים.

זייביאר וינון - יינן יינות זייביאר

כבר למעלה מ-20 שנה שזייביאר מנחה ומייעץ לעשרות ייננים ביקבים של דרום בקעת הרון שבצרפת. זייביאר יחד עם עוד 15 ייננים מאפשרים ל 250 אחוזות יין בדרום הרון, כמו בלנגדוק ובקורסיקה לפתח את גידולי הגפן ליצור יינות ייחודיים שלהם. המעקב לאורך 2 עשורים על גידולי הגפן בטרוארים השונים מאפשרים לזייביאר והצוות שלו למצות את המיטב מכל אזור. כתוצאה מקשריו ההדוקים עם מגדלי הענבים יש לו את הגישה לענבים המובחרים, שבדרך כלל שמורים לבעלי האחוזות בלבד.

Xavier – זייביאר, “צייד הטרואר”

הבלנדים של זייביאר הם תוצאה של בחירה קפדנית ביותר של כרמים וענבים בכל בציר. הידע הרב שלו באזור, מאפשר לו גישה לחומרי גלם מעולים היוצרים יינות מרוכזים, מאוזנים, פירותיים עם טאנינים רכים.

בנוסף, כל היינות שזייביאר מייצר הם יינות מכרמים בוגרים בעלי יבול מאד נמוך. עשיית היין מאד “בסיסית” עם מעט מאד התערבות וזאת כדי לאפשר לפרי לבטא את יכולותיו המירביות. ה”סוד” של היינות הוא בלנדים מכרמים ואדמות שונות באותו אזור, מה שיוצר יינות מורכבים, מאוזנים ומתובלים.

הטוב מ 2 העולמות

יצירת היין של זייביאר מאד מזכירה את זו של דורון יצחקי. שניהם “מעופפים” בעולם, עוברים באזורי יין שונים, נפגשים עם ייננים מעולמות שונים ויוצרים יצירה חדשה בשיתוף פעולה “השלם עולה על סך חלקיו”…

זייביאר התנסה בעשיית יין באוסטרליה, ניו-זילנד, קליפורניה ודרום אפריקה. דורון יצר יינות באוסטרליה, גרמניה, איטליה, ספרד ואלזס (צרפת).

שיתוף הפעולה של 2 הייננים הניב עד כה 2 יינות חדשים: רוזה ו- GSM .

שיתופי הפעולה העתידיים – עוד לפנינו…

היקב השותף הצרפתי - בורדו

היקב CHÂTEAU L’HURBE (שאטו ד’לורב) שוכן בדרום-מערב צרפת, באזור היין הנחשק – בורדו. היקב הוקם במאה ה-18 ונמצא בבעלות משפחת בוסו   (Bousseau)משנת 1921. המשפחה מייצרת יין במהלך 3 דורות. ב1990 נערך שיפוץ מאסיבי בטירה וביקב והמשפחה עברה לייצור עם טכניקות מודרניות ומתקדמות. כל הכרמים נמצאים באזור הטירה ונטועים על הגדה הימנית של נהר הדורדון, אקלים קלאסי לגידול זני הענבים של האזור: קברנה סוביניון ומרלו וקרקע המשלבת אבן גיר וחימר. כשני שלישים מחלקות היקב מדורגות כאפלסיון – AOC Bordeaux or Bordeaux Supérieur.

וינסנט בוסו – יינן יקב בוסו

יינן צעיר, שלמד כבר בתיכון במגמת יין והמשיך ללימודים גבוהים של ייננות ומסחר יין.

לאחר 6 שנים של התנסות ועבודה ביקבים גדולים באזור בורדו וכן התנסות ביקב בדרום אפריקה, בהם התמחה בכל שלבי התהליך של ייצור היין, מגידול הענבים בכרם, תכנון וארגון הבציר ויצירה של יינות אדומים, לבנים, רוזה ומבעבעים ועד מכירה של היין.

וינסנט עובד בשאטו המשפחתי (שקיים משנת 1921) יחד עם אביו ואמו.

היקב השותף הצרפתי – לנגדוק

היקב שאטו קבזאק שוכן באזור לנגדוק בדרום צרפת ומייצר כ 100,000 בקבוקים בשנה. היין מיוצר מהכרמים הנמצאים באזור ( Estate ). החלקות מנוקזות היטב ומכוסות באבני גיר לבנות, שמווסתות את הטמפרטורה בקיץ ומונעות התחממות של הענבים. במשך היום הן קולטות את החום ובלילה פולטות ולא מאפשרות לאדמה להתחמם.

החלקות ממוקמות בגובה של 350 מ’ מעל פני הים, מה שמאפשר הבשלה איטית וטובה של הענבים וקבלת יינות איכותיים במיוחד.

היקב חרט כל דגלו הקפדה על איכות יוצאת דופן ושליטה בכל התהליך מהכרם ועד הבקבוק. היינות טבעיים ואלגנטיים עם התערבות מינימאלית. כל חלקה מקבלת טיפול שונה בהתאם לזנים הגדלים בה. היקב מקפיד על בציר ידני בארגזים קטנים בלבד. האשכולות עוברים מיון לפני תהליך ייצור היין ומתיישנים לתקופות של 12-16 חודשים בחביות עץ אלון גדולות בנפח של 600 ליטר, מרביתן חדשות. החביות הגדולות מאפשרות הדגשה של הפרי ואיכותו ופחות התערבות חיצונית.

ניקולס לברני – יינן

ניקולס לברני נולד למשפחה שעסקה ביין, נשם כרמים וגידול גפנים כל חייו. ניקולס העביר את ילדותו בשדות ובמרתפי היין, התנסה בכל שלבי הגידול והייצור וסייע למשפחה. כשבגר, הגיע  להחלטה כי זאת תהייה הקריירה שלו ולכן התנסה ביקבים באזורים שונים בצרפת. לאחר שסיים את לימודיו החליט ניקולס להישאר באזור לנגדוק, ניהל את הכרמים של מגוון אחוזות ולאחר מכן בשנת 2015 הוא הגיע לשאטו קבזאק כדי לנהל את האחוזה. ניקולס מאמין כי התבוננות מתמדת בענבים במהלך תהליך הגידול בכרם ומענה לצרכים שלהם, תעניק להם את האפשרות לייצר יינות נפלאים שימשיכו להתפתח במרתף ולאחר מכן בבקבוק.

נסו את היינות שלנו מיקב לנגדוק:

קברנה סוביניון 2016

סירה, גרנאש-נואר 2017

דילוג לתוכן