יין גרמני

היקב השותף הגרמני

יקב וינגט וויליאם לאובנשטיין הוא יקב משפחתי בעל מסורת של 200 שנים.

היקב הוקם ב-1808 וממוקם באזור היין ריינאהסן בקצה המערבי של “ארץ אלף הגבעות” בכפר,Gensingen כפר יין המונה 3,000 תושבים בלבד. כיום עובדים ביקב שני דורות בשיתוף פעולה הרמוני כשלכל אחד, תחום האחריות משלו:

אם המשפחה – יוטה, אחראית על תחום הזמנות היין וכל תחום הביקבוק, החל מרכישת הבקבוקים וכלה בשליטה בקו המילוי. האבא – “פאפא” האנס וילהלם, המנוע של המשפחה, מנהל ומארגן את כל תהליכי העבודה ואחראי על העובדים.

כמו כן, מטפל האב בכל הבעיות הטכניות ביקב ומבצע את רוב עבודות הטרקטור בכרם. בתהליך עשיית היין, ובעיקר בטעימת החביות והיינות המוגמרים, האנס הנו שותף מלא עם בתו-היינית – סנדרה. האנס וילהלם, “הסוס הטוב ביותר שלו באורווה”, הראשונה מבני המשפחה שהחליטה ללמוד ייננות באקדמיה. כך שסנדרה, תוך התייעצות עם אביה אחראית לכל התהליכים היינניים ביקב ולקשר עם הלקוחות. מטרת המשפחה להמשיך ולשפר את איכות היינות בכל שנה מחדש תוך התבססות על המסורת מחד ועל שיפור התהליכים של יצירת היין מאידך.

סנדרה לאובנשטיין - ייננית יקב וינגט וויליאם לאובנשטיין

ייננית מדופלמת, המשתייכת לדור החדש של הייננים בגרמניה, שמוליכים את עשיית היין ברמה גבוהה ביותר ומובילים את מהפכת האיכות. סגנון העשייה של סנדרה מודרני: עשיית יין לבן במיכלים מקוררים, תוך הקפדה על כללי ייצור ברורים ומדוייקים, המתחילים עוד בכרם. סנדרה משלבת בין הידע האקדמי והטכנולוגי לבין הניסיון המצטבר של משפחת לאובנשטיין – מסורת ארוכת שנים (כ-200 שנה) של עשיית יין במשפחה.

סנדרה ואביה הולכים יד ביד בכל שלבי התהליך, תוך למידה והתייעצות וכל הזמן ממשיכים ולומדים. הם מאמינים ששיתוף הפעולה ועבודת “הביחד” המשפחתית מולידים את יינות האיכות המרגשים והנשתים בהנאה. המוטו שמלווה אותם במהלך כל השנים: “יין טוב נעשה בכרם” ו- “המטרה היא האיכות ולא הכמות”

דילוג לתוכן