יין איטלקי

קצת על יין איטלקי

איטליה נחשבת ליצרנית היין הגדולה בעולם, זאת למרות שאיטליה אינה מדינה גדולה ביחס למעצמות יין כמו ארה”ב וגרמניה. בזכות מסורת ייצור יין ארוכת שנים איטליה מצליחה להחזיק ברבע מסך הייצור של היין על פני כדור הארץ. יין איטלקי פופולארי מאוד אצל המקומיים אך גם היצוא של היין האיטלקי מהווה אחוז ניכר מסך היין שהאיטלקים מייצרים.

האיטלקים מדורגים במקום החמישי בעולם מבחינת צריכת כמות היין לנפש. באיטליה קיימים למעלה ממיליון יקבים והיין האיטלקי מיוצר בכל האזורים במדינה. המסורת של היין האיטלקי והאיכות של חומרי הגלם המצוינים שניתן למצוא באיטליה הובילו אותנו לחיפוש אחר שיתוף פעולה עם יקב מקומי שיוכל לסייע לנו בתהליך של ייצור יין איטלקי משובח שנוכל לספק לחובבי היין האיטלקי בישראל.

היקב השותף האיטלקי – יקב טרה די סטה TERRA DI SETA

 

“טרה” – באיטלקית, פירושו אדמה וארץ, ופרוש המילה “סטה”, משי. שם זה מייצג את מטרתו העיקרית של היקב: לייצר יין “מסורתי” טיפוסי, איכותי ומעודן מהקרקע והאזור הייחודי שלהם. היקב מהווה חלק מחווה אורגנית בניהול משפחתי. החווה נמצאת על גבעה ליד סיינה, כ 1,574 רגל מעל פני הים, בכפר טוסקני ונוף המשקיף אל האזור המפורסם קיאנטי קלאסיקו.

דניאל, הבעלים, ממשפחה יהודית ותיקה, אשר התיישבה ברומא לפני 2,000 שנה, ומריה, אשתו, ממשפחה טוסקנית ותיקה עם מסורת וניסיון רב בייצור יין. לפני כ-7 שנים עם מעבר היקב לייצור יין כשר, נבנה מרתף חדש עם טכנולוגיות מתקדמות וכל זאת מבלי להתפשר על האיכות הגבוהה של היין האופיינית כל כך לאזור קיאנטי. היינות כשרים, אך, אינם מבושלים.

הכרמים: טוסקנה, אזור סיינה. אזור יין קלאסי בעל מסורת של מאות שנים, המתאפיין באקלים ים תיכוני, גבעות מוריקות ואדמה סלעית. גובה כ 1574 רגל, חשיפה דרומית, שמש ורוחות “במידה” המאפשרים הבשלה טובה ואחידה של הענבים. הכרם נמצא תחת בקרה של קיאנטי קלאסיקו ובעל תנובה נמוכה במיוחד התואמת את ההגדרות והדרישות של האיגוד.

אנריקו פטרנוסטר - יינן היקב

מכונה – היינן, בעל השורשים העמוקים.

אנריקו מאמין כי יינן חייב להיות בעל ידע אקדמי ומדעי. רק כך הוא יכול “לפרש” את היין בצורה הטובה ביותר. פילוסופיית החיים הזאת תואמת גם את הגישה של דורון יצחקי לייצור יין.

דילוג לתוכן