תהליך ייצור יין

ההחלטה לצאת למסע מפרך מתחילה בנקודה קטנה על מפת העולם הנקראת – ישראל. תקופה ארוכה לפני היציאה, אנו משקיעים את מיטב המשאבים בחיפוש קפדני אחר היעד המושלם לשם הכנת הבלנד. החוקים הנוקשים שהצבנו לפנינו כי היעד הנבחר חייב להיות חלק ממדינות בעלות מסורת של עשיית יינות איכותיים, מאזורים ומענבים מובחרים ומשנות בציר טובות במיוחד, צמצמו עבורנו את מגוון האפשרויות העצום וסייעו לנו לעשות מיון ולהתמקד ביעדים נבחרים.

היינן בסיוע הצוות כולו, נרתם למשימה – לערוך השוואות, ליצור קשרים, לצבור דוגמאות ולטעום חביות נבחרות, עד ללקיחת החלטה משותפת על בחירת יעד מתאים. ללא דחייה נוספת, אנו מגיעים לאזור הנבחר לשם התחלת התהליך, נוצר קשר בסיסי עם עשרות יקבים מובילים במטרה לבדוק האם ההיצע שברשותם נותן מענה לקונספט שלנו ולדרישות. במקביל נאסף חומר תיאורטי רב, נבדקות החביות האיכותיות ביותר ומתקבלות החלטות בהתאם לממצאים – היקב הנבחר הוא זה שיוליד את הבלנד המושלם.

בו ברגע מתחילה להתגבש תוכנית ראשונית בהתאם לממצאים שהועלו בטעימות. היינן, העומד בראש המשימה, מבצע טעימה חוזרת של החביות ביקב הנבחר, גם אלה שנטעמו וגם חביות נוספות כך שלבסוף נבחרות חביות ספציפיות והבלנד מתבצע בינהן. היין מוחזר לחביות לתקופת יישון נוספת במטרה לקבל סטביליזציה טבעית, עד הגעתו לבשלות מושלמת ושליחתו למדינת היעד.


שלבי תהליך ייצור יין של פיוז’ן:


בחירת יעד להכנת היין

תהליך ייצור יין מתחיל בבחירת יעד אטרקטיבי ליצירת היין. היעד הנבחר רק ממדינות בעלות מסורת של עשיית יינות איכותיים, מאזורים נבחרים ומענבים מובחרים ומשנות בציר טובות במיוחד. ומאחר והעולם עבורנו הוא אזור יין אחד גדול, מגוון האפשרויות הוא עצום.

יצירת קשר עם הייננים ביקבים שנבחרו

השלב השני של תהליך ייצור יין הינו יצירת קשר עם ייננים מובילים. לאחר שנבחר היעד, אנו יוצרים קשר עם הייננים ביקבים המובילים ובודקים האם ליבם פתוח וההיצע שברשותם נותן מענה לתשוקה שלנו.

טעימת היין

דורון יצחקי, היינן עורך טעימות של דוגמאות היינות מהחביות השונות ומדרגם על פי איכות היין והתאמתם לסגנון היין אותו ירצה לקבל.

בחירת השותף עבור תהליך ייצור יין

לאחר ההשוואה של הדוגמאות מהיקבים השונים,מצמצמים את הרשימה ובוחרים את היקבים המתאימים לחזון עשיית היין.

טעימה חוזרת ביקב

הגעה פיסית ליקבים שנבחרו, טעימת החביות האיכותיות ביותר בכל יקב ובחירת החביות שהן הדובדבנים שבקצפת כדי להכין את היין המושלם. לאחר שנבחרו החביות, מבצע היינן טעימה חוזרת של חביות רבות גם אלה שנטעמו וגם חביות נוספות. לבסוף, בוחר היינן את החביות הראויות ליין המתאימות לחזון ומבצע את הבלנד ביניהן.

החזרה לחביות

החזרת היין לחביות לתקופת יישון נוספת במטרה לקבל ייצוב טבעי של היין הסופי. סטביליזציה

בקבוק היין

היין מבוקבק ללא סינון

ניתן להתרשם מתהליך יצירת היין הייחודי בדפים הבאים:

דילוג לתוכן