ישראל

יקבים ישראליים שותפים

יקב אלונה

יקב “אלונה אסטייט” הוא סיפורו של יקב משפחתי במושב גבעת ניל”י, בלב ה”פרובנס” הישראלי שבאזור רמות מנשה, מועצה אזורית אלונה, ומכאן גם שמו של היקב שהתחיל לפעול ב-2001, כאשר שתי משפחות אוהבות יין ובעלות חזון משותף לייצור יין, חברו יחד להגשימו ממש באמצע החיים. משפחת אזולאי ומשפחת רבאו, ביחד עם ילדיהם וחבריהם, נוטלים חלק בגידול הכרמים, בבציר הענבים, הכנת היין וקידום מכירתו.

יקב “אלונה אסטייט”, הוא יקב קטן שמבקבק בין 10,00 ל 12,000 בקבוקים בשנה מענבים שגדלים בכרמיו : ענבי קברנה סוביניון, שיראז, מרלו, קברנה פרנק, גרנאש וקריניאן. אדמת הכרמים, מאופיינת על ידי סלעי הקירטון, סלעים אשר נוצרו מהצטברות שלדים גיריים של פלנקטון (מזונם הנודע של הלוויתנים) כאשר מים עדיין כיסו את האזור הזה. גובה הכרמים (כ- 160מ’) ומזג האויר הטוב העולה מן הים, תורמים לאיכות הענב בכרם הגדל ללא השקיה, מדושן בדשן אורגני ומודבר בהדברה משולבת. הדילול בכרם נעשה בשני שלבים: דילול שריגים ודילול אשכולות. היבול מסתכם ב 700 עד 900 ק”ג לדונם בלבד.

יינני יקב אלונה

יקב “אלונה אסטייט” הוא סיפורו של יקב משפחתי במושב גבעת ניל”י. שתי משפחות אוהבות יין ובעלות חזון משותף לייצור יין, חברו יחד להגשימו ממש באמצע החיים. משפחת אזולאי ומשפחת רבאו.

מיכה רבאו למד בקורס לייצור יין ביקב במושב טל שחר, בהדרכתו של היינן ברי ססלוב, והשתתף בקורסים רבים של טעימות. כמו כן שהה שלשה חודשים בניו-זילנד והרחיב ידיעותיו.

אלי ואילנה, בחרו ללמוד במדרשת תל-חי ניהול יקב, כימיה של היין, גידול כרמים בסוגי האדמה השונים ובהתאמה לאקלים וכן תחזוקת כרמים. שניהם סיימו את הקורס בהצלחה וקיבלו תעודת cellar master. אולם, לדעתם הלימוד הטוב ביותר הוא תוך כדי העשייה.היינות הוא בלנדים מכרמים ואדמות שונות באותו אזור, מה שיוצר יינות מורכבים, מאוזנים ומתובלים. היינן יותם שרון מלווה את תהליך ייצור היין ומספק פן מקצועי נוסף לצוות של יקב אלונה.

מפגש מרגש בין עולמות

בישראל נוצר מפגש מרגש בין יותם שרון, יינן ישראלי שלמד בצרפת באוניברסיטת “מונפלייה” המסורתית המייצגת את הגישה של העולם “הישן” לבין דורון שסיים את לימודי הייננות באוניברסיטת “אדלייד” באוסטרליה שמייצגת את הגישה של העולם החדש. מפגש מחשמל זה בין 2 אסכולות ביקב הבוטיק “אלונה” יוצר יין מרגש, מסקרן ומפתיע ומצטרף למבחר יינות FUSION מכל העולם. שיתופי הפעולה העתידיים – עוד לפנינו…

יקב דומיין סרור

יקב דומיין סרור הוא הגשמת חלומם של ארבעה חברים – אנשי עסקים ויזמים – שחיפשו קשר למקום ולאדמה בישראל. היום, כשהם מבקרים ומטיילים בגולן, הם יכולים להביט באושר אל חלומם המתגשם.

לקלוד סרור, מיכאל גולן, ז’אן דוד בנשו וז’אק נאטאף היה חלום, ליצור עסק בר קיימא, שיש לו אחיזה במקום ובקרקע, אבל גם בתרבות ובמימד רוחני ואישי.
הם רצו להקים עסק שיבטא את האהבות והאידיאלים האישיים שלהם ויאחד אותם עם המציאות.
הארבעה בחרו ברמת הגולן, והגשימו את חלומם ליצור יצירה בעלת משמעות כאשר פגשו את יובל מצליח, חקלאי ממושב אבנ”י אית”ן; מושב דתי, חקלאי ותיירותי.
יובל הציג בפניהם את הנחלה שלו במושב והמחיש כיצד השילוב בין המקצועיות שלו לבין ייחודה של חלקת האדמה אותה הוא מעבד יניבו מוצרים איכותיים וייחודיים.

המפגש הזה סחף את ארבעת החברים לעולם היין, לתשוקה ולרומנטיקה שביצירה החקלאית ולביטוי העצמי שהיא מציעה. דומיין סרור הוא הבשורה של ייצור מוצרים מקומיים אותנטיים עבור קהילה אקסקלוסיבית, של מי שיודעים להעריך איכות וייחודיות.

היינן של דומיין סרור

איתי להט יינן אשר למד את מקצועות הכרם והיין באוסטרליה, באוניברסיטת אדלייד. איתי מחובר מאוד ללהט היצירה של יקב דומיין סרור, למוטיבציה ולחזונם של השותפים. בדומיין סרור הוא מייצר יין אלגנטי, מאופק, בעל מאפיינים אירופיים וצרפתיים קלאסיים של ממש, תוך ביטוי האדמה – הטרואר – המקומי.

ההקפדה של איתי להט על כל שלב משלבי ייצור היין, המעורבות שלו בגידול הכרם, בבציר ובייננות עצמה כמובן, מבטיחים יין בעל אופי ייחודי ובעל כושר התבגרות והתיישנות.

מפגש מרגש בין עולמות

בישראל נוצר מפגש מרגש בין אנשים. יובל, איתי ודורון. איתי להט ודורון, שניהם ייננים מדופלמים שסיימו את לימודי הייננות באוניברסיטת “אדלייד” באוסטרליה שמייצגת את הגישה של העולם החדש. מפגש מחשמל זה בין 3 אנשים ביקב דומיין סרור יוצר יין מרגש, מסקרן ומפתיע ומצטרף למבחר יינות Touch by Fusion מכל העולם. שיתופי הפעולה העתידיים – עוד לפנינו…

דילוג לתוכן