ערב יינות אלזס וטארט פלמבה

שבת  29.07.2023 בשעות 22:00 – 19:00 בתמרת 

הכניסה חינם אך מותנית בהרשמה מראש! 

מה בתפריט?

מגוון היינות שלנו ומטעמי המעדנייה, פוקאצ’ות, פירות, פלטת גבינות/נקניקים ושלל ממרחים מיוחדים. אפשר להזמין מטעמי המעדנייה לצד כוס/בקבוק יין או 5 טעימות מהמגוון ולהנות מהשקט…

בערב המיוחד הזה תהייה אפשרות להנות מהיינות המיוחדים שאנו מכינים באלזס: 

 

גוורצטרמינר, פינו גרי ובלאן דה בלאן לצד טארט פלמבה וסלט ירוק מרענן. 

 

מחירים מיוחדים לרכישת יינות אלזס הבייתה!!!

חבל אלזס שלמרגלות הרי הווז’ הוא אזור מדהים של כפרים ציוריים ושילוב של תרבות צרפתית בהשפעה גרמנית. האזור מוקף בשרשרת ההרים המייצרת מכשול טבעי, שהופך את האזור ליבש יחסית מגשמים והטמפרטורה הממוצעת מגיעה ל 20 מעלות בקיץ ו 3 מעלות בחורף.

חבל אלזס הוא ממלכת הלבנים, עיקר היינות המופקים בו הם לבנים (כ90%), כמיטב המסורת הגרמנית שמורגשת היטב באזור. היינות באלזס מורכבים מזן ענבים אחד עיקרי ובשונה מיתר צרפת, כאן מקובל לציין את שם זן הענבים על התווית הקדמית של היין.

4 הזנים האצילים של אלזס הם: ריזלינג, גוורצטרמינר, פינו גרי ופינו בלאן. היינות בדרך כלל לא עוברים התיישנות בחביות עץ אלון, או לכל היותר, מתיישנים בחביות גדולות וישנות, שלא מוסיפים ארומות של עץ ליין, שעלולות להסתיר את טעמם הטהור של הענבים ושל הטרואר המקומי.

בנוסף ליינות מייצרים באלזס יינות מבעבעים משובחים בשיטה המסורתית, בדומה לחבל שמפיין. כאן מכונים היינות קרמנט (Crémant d’Alsace) והם מהווים 22% מיינות האזור. קרוב ל 40 מיליון בקבוקים בשנה של יינות מבעבעים, באיכות גבוהה הפכו את המבעבעים של אלזס לסוד השמור של חובבי הבועות.

הקולינריה המקומית היא מהטובות בצרפת וניתן למצוא באזור עשרות רבות של מסעדות המופיעות במדריך המסעדות הנחשק: מישלן, לצד מסעדות ביתיות קטנות וחבויות שכדאי לבקר בהן.  לצד השוקרוט והכרוב החמוץ המסורתיים, המקומיים מתמחים בעישון של בשר, בעיקר בשר לבן, בכבד אווז (Foie Gras) וגרסה מקומית לעוף ביין (Coq au Vin) שמבושל בישול ארוך בריזלינג אלזסיאני.

מנה מפורסמת שאסור לפספס כשמגיעים לאזור היא הטארט פלאמבה (Tarte Flambee) שמוכרת גם בשם הגרמני: Flammkuchen. בצק דק ועליו שכבה דקה של גבינת שמנת, בצל ובייקון העוברים אפייה קצרה ומהירה (כ 2 דקות) בתנור עץ מסורתי. ובל נתבלבל זו ממש לא פיצה!!!.

מהרו להירשם לאירוע הקרוב!

המקום נמצא בתמרת, שבעמק יזרעאל. נרשמים מראש, מגיעים, נהנים מהמקום ומזמינים מה שרוצים מהתפריט (אין עלות כניסה). 

  • שעות הפתיחה: 19:00-22:00
דילוג לתוכן